Crossfit

Zdrowy styl życia, zadbane i wysportowane ciało połączone z dobrym samopoczuciem i pogodnym nastawieniem do życia – właśnie taka postawa zyskuje dziś coraz bardziej na popularności. We współczesnym, zabieganym świecie trudno jest znaleźć czas na regularne, codzienne treningi. I właśnie z myślą o takich ludziach powstał crossfit – czyli specjalny program treningowy, który pozwala utrzymać formę i rozwijać najważniejsze partie mięśni.

Dlaczego crossfit nazywany jest „programem treningowym dla zapracowanych”?

Jest to specjalny program treningowy, w czasie którego wykonuje się ćwiczenia fizyczne bez przerwy. Sesje treningowe trwają od 5 do 30 minut, więc są bardzo krótkie w porównaniu np do treningu na rowerze, basenie czy pełnego treningu na siłowni. Dzięki temu, że sesje treningowe trwają mniej, niż pół godziny, każdy, kto chce być aktywnym ma taką możliwość. Przecież każdy znajdzie w ciągu dnia 5 minut dla siebie.

Na czym polegają treningi?

Treningi są krótkie, ale bardzo intensywne i wymagające. Jak wcześniej wspomniano, trwają od 5 do 30 minut. W ich czasie wykonuje się ćwiczenia atletyczne i ogólnorozwojowe (biegi, podskoki, przysiady) oraz podnoszenie ciężarów. Dzięki temu w czasie treningu rozwija się zarówno sprawność atletyczna jak i siła mięśni. Ponadto rośnie również wytrzymałość i odporność na zmęczenie fizyczne.

Jak i gdzie trenować?

Jest to na tyle popularna forma aktywności fizycznej, że nie ma problemu ze znalezieniem miejsca, w którym można zapisać się na treningi. Najczęściej są one dostępne w sieciowych klubach Fitness na terenie całego kraju. Często zajęcia z crossfitu organizowane są w formie zajęć dostępnych w ramach miesięcznego karnetu. Wystarczy jedynie zapisać się na konkretną godzinę i już można budować swoją kondycję i wytrzymałość.

Istnieje także możliwość wykonywania programów treningowych w domu. Jest to jednak opcja przewidziana dla najbardziej wytrwałych ludzi, którzy mają w sobie dość duża samozaparcia i silnej woli. Trenując w domowym zaciszu jest się trenerem dla samego siebie. Zaczynając swoją przygodę z crossfitem, warto skonfrontować swoje możliwości z planem treningowym. Nakładając sobie zbyt duży rygor, można się łatwo zniechęcić do dalszej aktywności. Swój pierwszy plan treningowy lepiej skonsultować z kimś bardziej doświadczonym.

Czy crossfit jest dla każdego?

Jak wcześniej wspomniano, jest to dość wymagający rodzaj aktywności fizycznej. Jeśli jednak ktoś chce zacząć się ruszać w ten sposób, może na początku trenować krócej i mniej intensywnie. Z czasem, gdy kondycja będzie coraz lepsza, można wydłużyć treningi i dodatkowo zwiększyć ich tempo. Ten program treningowy rozwija 10 najważniejszych zdolności siłowych człowieka. Dzięki niemu można zbudować dobrą formę i poprawić kondycję poświęcając na to jedynie 30 minut dziennie.