Jakie ćwiczenia na brzuch?

Płaski i umięśniony brzuch jest marzeniem wielu kobiet i mężczyzn. Oprócz stosowania się do podstawowych zasad zdrowego odżywania, elementem warunkującym tzw. „kaloryfer” na brzuchu jest aktywność fizyczna. Najlepiej wybierać taki rodzaj treningu, w którym pracują wszystkie mięśnie brzucha: proste, skośne i poprzeczne. Jednakże przed podjęciem próby ich wymodelowania, warto pozbyć się nadmiaru tłuszczu, wykonując ćwiczenia, odchudzające.

Jakie ćwiczenia na płaski brzuch?

Niezawodnymi i bardzo prostymi w wykonaniu ćwiczeniami na „kaloryfer” są brzuszki. Wzmacniają one proste mięśnie brzucha. Najlepiej wykonywać je seriami po ok. 10-20 powtórzeńminimum cztery razy w tygodniu. Popularnym ćwiczeniem na wzmocnienie prostych mięśni brzucha jest także deska (ang. plank). Natomiast skosy (skośne mięśnie brzucha) można wytrenować poprzez wykonywanie rowerka. Niezawodnym sposobem na płaski brzuch jest także aerobiczna szóstka Weidera. Jest to opracowany plan treningowy, składający się z, jak sama nazwa wskazuje, sześciu ćwiczeń, które angażują mięśnie brzucha.

Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

Najlepszą formą aktywności fizycznej przyśpieszającej odchudzanie są ćwiczenia interwałowe. Polegają one na naprzemiennym bardzo intensywnym wysiłku ze spacerem lub truchtem. Przykładem treningu interwałowego jest sprint (bardzo szybki bieg), przerywany chodem. Tego typu wysiłek fizyczny angażuje wszystkie mięśnie ciała i pozwala zrzucić zbędne kilogramy już w kilka tygodni. Dobrym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest także trening cardio, nazywany również wytrzymałościowym. W tej formie aktywności nacisk kładzie się na jednostajny i intensywny wysiłek fizyczny. Jednym z popularniejszych treningów cardio jest zumba, czyli połączenie tańca i treningu fitness. Tego typu ćwiczenia przyśpieszają proces spalania tkanki tłuszczowej i pozytywnie oddziałują na pracę serca.